Děti se učí tomu, v čem žijí
Žije-li dítě v prostředí výtek, naučí se odsuzovat.
Žije-li dítě v prostředí nepřátelství, naučí se útočit.
Žije-li dítě v prostředí zahanbování, naučí se cítit provinile.
Žije-li dítě v prostředí tolerance, naučí se být trpělivé.
Žije-li dítě v prostředí povzbuzování, naučí se důvěřovat si.
Žije-li dítě v prostředí chvály, naučí se oceňovat.
Žije-li dítě v prostředí slušnosti, naučí se být čestné.
Žije-li dítě v prostředí bezpečí, naučí se věřit.
Žije-li dítě v prostředí spokojenosti, naučí se mít rádo.
( M. Havlínová a kol. – Zdravá MŠ)
Školní družina je centrem zájmového vzdělávání. Společně plánujeme aktivity, které děti zajímají a motivují. Skladba dne je přizpůsobena potřebám dětí. Poměr mezi řízenými a spontánními činnostmi je vyvážený. Je nutné mít na zřeteli, že děti jsou po vyučování unavené a potřebují odpočinek a relaxaci. Mají dostatek prostoru pro pohyb a sport. Jsou vedeny k samostatnosti, jsou u nich rozvíjeny základní kulturně-společenské návyky a pracovní dovednosti. Věnujeme se zdravému soutěžení. Děti jsou podněcovány k vlastní aktivitě a experimentování.